20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan

Selalu sangat jadi tradisi masyarakat India & juga Melayu memakai henna/inai pada tangan, setiap kali ada majlis perkahwinan.

FOLLOW PAGE Cha KuehKoci & SET AS SEE FIRST. Ada banyak benda best kami nak kongsi!

inai cantik sheema henna
#01 Kredit gambar dari IG Sheema Henna

Ikutkan tradisi henna ni asalnya dari masyarakat India. Tapi ye lah, bila dah duduk kat Malaysia rakyat majmuk yang berkahwin campur ni, lama-lama tradisi memakai henna/inai menjadi adat dalam masyarakat melayu jugak.

Sekarang ni inai bukan berwarna merah saja, inai putih pun jadi kegemaran ramai orang. Contoh boleh lihat corak inai putih di dalam artikel 20 Inspirasi Corak Henna Putih Paling Cantik.

Apa yang best dengan henna merah ni?

Warna inai merah boleh kekal tahan sehingga seminggu lamanya. Berbanding inai putih, hanya bertahan selama 8 jam sahaja.

henna india cantik
#02 sumber dari luar

Inai merah masih lagi menjadi pilihan evegreen masyarakat setempat sebab warna inai tu sendiri menambahkan seri pada si pemakai.

Tapi kedua trend inai/henna ni ada kelebihan yang tersendiri.

20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan

Admin berkenan dengan corak-corak henna/inai merah kat gambar tangan bawah ni:

Gambar inspirasi henna yang superb dan halus ukirannya ni boleh dilihat di ig sheemahenna & Naina Henna. Ada beberapa corak di sini dari ig sheemahenna, naina henna dan selebihnya inspirasi dari luar Malaysia.

20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#03
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#04
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#05
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#06
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#07
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#08
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#09
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#10
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#11
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#12
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#13
henna cantik india pengantin
#14
corak henna paling cantik
#15 Gambar dari nainahenna
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#16
naina henna cantik
#17
corak inai naina henna
#18
20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#19

Admin suka gila corak henna no 19 nih! Cantik & sempurna!

20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas Tangan
#20

KORANG SUKA CORAK YANG MANA? KOMEN LAH KAT BAWAH OK?

Respons Pembaca

berkata tentang ini

DhiaVivadea

DhiaVivadea

Penulis Rasmi at Magicalips
Kerja utama saya ialah membuli si dia setiap hari. Selain daripada tu, saya suka kongsi apa sahaja cerita & info yang nampak best di mata
DhiaVivadea

0 comments on “20 Corak Henna Merah Cantik Terukir Atas TanganAdd yours →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *