Cara Buat Coklat Kinder Bueno Saiz Gergasi

 

c1

Coklat ialah makanan manis yang menjadi kegilaan hampir 1 dunia. Kebanyakannya perempuan yang gemarkan coklat. Bila stress mesti nak makan kan? Mangsa makanannya mestilah coklat! Hihi. Coklat ni ada banyak kebaikan yang tak ramai orang tahu.

Apa kebaikannya?

Nanti saya akan buat artikel lain untuk terangkan kebaikan coklat. Hihi

Cara Buat Coklat Kinder Bueno Saiz Gergasi

Ok, kalini saya nak share resepi Coklat Kinder Bueno Saiz Gergasi! Sebenarnya resepi ni dalam bahasa French, tapi untuk mudahkan korang  faham, saya translate kan ke bahasa melayu. Baik kan? Haha.

Bahan-Bahan :

1) Untuk Krim Hazelnut

  • 400ml susu
  • 150g hazelnuts doh
  • 80g gula
  • 50g tepung jagung
  • 3 kuning telur
  • 1/2 sudu kecil gula vanila
  • 100g putih coklat (white chocolate)
  • 150g disebat (whipped cream)

2) Untuk Badan Kek (Hull Of The Cake)

  • 3oog wafers dengan hazelnut
  • 260g Nutella

3) Untuk Asas Kek (Base Cake)

  • 90g susu coklat

4) Untuk Aising Coklat

  • 100g dark coklat
  • 100g coklat susu
  • 300g Nutella
  • 50g sunflower oil

Bahan-bahan dah bagi kan?

Cara nak buatnya tak bagi lagi?

Bawa bertenang semua. Kat bawah ni ada video cara nak buat coklat kinder bueno saiz gergasi. So silakan tengok uols, Hihi

Senang kan nak buat? Hihi

Baca juga Nuget Ayam Homemade Kurang Carbs 



Respons Pembaca

berkata tentang ini

5 comments on “Cara Buat Coklat Kinder Bueno Saiz GergasiAdd yours →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *