Kekal Kenyang Dengan 6 Menu Makan Malam

d7

Kalau nak badan yang langsing dan sihat korang kena ikut prinsip kat bawah ni :

1) Sarapan jangan skip (pukul 7-8 a.m waktu sesuai sarap. Jangan makan lebih pukul 10 pagi)

2) Makan tengahari jangan terlalu ikut tekak (makan pukul 12.30-2 pm. Lebih pukul 4 tak sesuai)

3) Makan malam berpada-pada (makan pukul 6-9 p.m. Jangan makan lebih pukul 10 p.m)

4) Minum air masak/mineral 3 litre sehari. Lagi banyak lagi bagus.

5) Senaman paling best tau! Dapat keluarkan peluh. Lagi cepat kurus. So jangan malas-malas bersenam.

6) Tidur secukupnya

Kekal Kenyang Dengan 6 Menu Makan Malam

Ramai orang ingat kalau nak jaga badan jangan malam. Haip! tak betul tu. Kita kena makan juga tapi jangan lah makan pukul 12 malam, memang tak elok lah untuk badan. Tengok balik prinsip kat atas tu ok?

Ok, habis dah pasal prinsip tu. Meh nak bagi menu makan malam pula.

1) Salad+buah buahan

d1

2)Oat+Susu/Coklat Panas

d5

3)Roti+Nutella

d4

4)Daging Burger *saya syorkan jenama Ramly** , Daging ayam lebih rendah karbohidrat berbanding daging lembu.

d3

Makan daging je tau. Roti & bahan2 lain jangan makan!

5)Nuget Ayam Homemade

telur7

6)Sup Cendawan Ala-Ala Pizza Hut Punya Tuh

d6

Baca juga Menu Sarapan Yang Sihat

Respons Pembaca

berkata tentang ini

3 comments

  1. Pingback: Kekal Kenyang Dengan 6 Menu Makan Malam - Best Blogger Network

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *