Resepi Mudah Ikan Tenggiri Kukus Guna Oven

ikan-kukus-2

Resepi Mudah Ikan Tenggiri Kukus Guna Oven

Mesti ramai yang suka ikan masak steam kan? Termasuk keluarga saya. Lagi-lagi akak saya yang kedua. Bila makan kat luar, dia punya menu mesti kena ada ikan masak steam. Dia sorang boleh habiskan seekor ikan yang agak besar. Fuh! Bayangkanlah. Hehe. Kalau makan kat luar harga nya memang agak mahal kan?

Resepi Mudah Ikan Tenggiri Kukus Guna Oven

Ok, sekarang saya nak kongsikan rahsia masak ikan tenggiri kukus guna oven. Caranya sangat mudah dan agak jimat.

Bahan-bahannya:

3 keping ikan tenggiri

Olive oil(letak sikit je)

Brokoli

1 biji bawang merah*

3 ulas bawang putih*

Halia sebesar ibu jari*

Lada hitam(ikut suka korang)*

Serbuk ketumbar

Garam

Limau Nipis/Lemon

Baby Tomato

Rosemary & Dill

Cayenne Pepper

Mix Herbs

Yang bertanda * tu korang kena campurkan dan tumbuk sekali ok?

Bahan-bahan dah bagi kan?

Tapi cara buat tak bagi pun?

Haa meh tengok cara masak kat video bawah ni! 

Senang je!

Baca juga Cara Buat Nuget Ayam Homemade 

Respons Pembaca

berkata tentang ini

No Responses

Leave a Reply