Turun 1Kg Seminggu Dengan 7 Menu Sarapan Ini

Ramai yang tanya apa menu sarapan untuk turunkan berat badan dengan cepat kan?

Admin boleh ke kalau saya makan tu? Boleh ke saya makan ni? Yang ni carbs dia tak tinggi ke?

Jadi, tak payah pening-pening fikir nak makan apa pagi-pagi. Cuba 7 menu simple ni pun dah cukup.

Turun 1Kg Seminggu Dengan 7 Menu Sarapan Ini

Haa meh sini saya nak bagi menu sarapan yang sihat dan kurang carbs. Sesuai untuk siapa-siapa yang tengah diet atau tak.

Ada aktiviti sampingan untuk kurus ni. Antaranya senaman 1/2 atau 1 jam sehari, minum air kosong 3 litre sehari & banyakkan fiber untuk permudahkan proses pembuangan

1) Cheddar Omelette

telur3
carbs : =-7g

2) Roti+sosej+cheese

telur5
carbs : =-10g

3) Telur separuh masak

telur2
carbs : 1g dalam 2 biji

4) Nuget Homemade

telur7
carbs : +-8g dalam 10 biji

5) Telur Goreng

telur4
carbs : +1g

Eh telur bukan ke kolesterol dia tinggi? Nanti makin gemuk lah jadinya.

Ya, telur memang mempunyai kolesterol yang tinggi lagi-lagi kuning telur. Tapi kuning telur ada nutrien penting yang boleh kurangkan risiko sakit jantung macam vitamin D & B12, riboflavin dan folat. Lagi satu, kolesterol boleh naik dalam badan kalau korang makan makanan yang karbohidrat yang tinggi. Senang cerita korang kena makan makanan seimbang lah baru tak gemuk. Ni kalau hari-hari makan nasi lemak, nasi goreng, pizza, capati pastu tak ada buat exercise, mahu tak gemuknya?

Jangan takut untuk makan telur. You are what you eat. Jaga pemakanan anda dari sekarang, kurangkan makan di luar dan kurangkan perasa dalam makanan. Kerana makanan lah antara punca terbesar datangnya pelbagai penyakit dalam tubuh badan kita

6) Egg sardine roll

telur6
carbs : +-10g *Yang tengah induksi tak digalakkan makan ni ya!*

7)Corn Flakes+milk

telur-8
carbs : +-36g

Baca juga Cara Masak Kuah Mashed Potato Paling Sedap

Respons Pembaca

berkata tentang ini

2 comments

  1. Pingback: Turun 1Kg Seminggu Dengan 7 Menu Sarapan Ini - Best Blogger Network

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *